Geri Kalmış Ekonomilerde İleri Pazarlama Teknikleri‏ - Serkan Demir


 Geri Kalmış Ekonomilerde İleri Pazarlama Teknikleri‏ - Serkan Demir


Yazının baslığındanda anlasılacağı gibi ekonomiyi canlı tutma, geliştirme ve ilerletme adına yapılan bazı önlemler/yaptırımlardan üstünkörü bahsetmek istiyorum...Umarım bu bağlamda yazım bazı soru işaretleri uyandırır ve kıpırdamaya sebebiyet verir...

Öncelikle ilçemizin içinde bulunduğu mikro ekonomiden bahsetmek gerek. Bayramiç halkının büyük bir bölümü domestic sales yani iç satişlardan diğer geri kalan az bir kısmı ise dış satışa bağlı olarak ekonomiyi ayakta tutan kahramanlardan oluşuyor... Bu kahramanları tanımak istersek; meyve-sebze üreten çiftçilerimizden onları alıp dış pazarlara satan, yine süt üreten çiftçiden onu alıp peynir yapıp teneke teneke satan ( hatta ihraç eden) iş adamlarımızdan baskası değildir. Diğer isimsiz kahramanlar ise bu tarz dış pazarlara yiyecek-içecek-yari mamül-ham madde gibi ürünler satan insanlarımızdır.

Hepimizin bildiği gibi ülke ekonomimiz çok parlak olmamakla beraber küresel krizin teğet geçmediğini artık ortaokuldaki çocuklarımız inanmıyor! Makro ekonomi böyleyken bölgesel olarak çok yüksek bir ekonomik sıçrama beklenemez ancak orta ve uzun vadeli geri kazanımlar sağlanabilir. Yukarıda belirttiğimiz gibi Bayramiç ilçemizin tabiri caizze iyi bir şekilde röntgeni çekilip bu konularda stratejiler belirlenmelidir.

Bu konuda en çok rağbet edilen ekonomist Michael Porter dir. Konu hakkında yıllar one yazmış olduğu ödüllü generic strategies i iyi anlamak, teoride ve pratikte uygulamaya gitmek gerekmektedir. Konuyu biraz daha açmak gerekirse Porter in generic stratejisine göre pazara sürülen ürün veya hizmet dar ve geniş pazar olarak 2 ye ayrılır...
Geniş pazarda stratejiler ise 2 Gupta toplanir
1 - farklı urunler/hizmet sunma
2 - fiyat liderliği
Dar pazar ise sadece hedef strateji olarak belirlenir

Teoriden pratiğe geçiş yapıp örnek verecek olursak farklı ürünlerde iPhone, Mercedes en iyi örneklerdendir apple değişik yazilim ve kolay kullanimı ile çok,büyük satışlar yakalamış, mercedes ise konfor sağlamlık ve güvenlik ile rakiplerini acik ara farkla geride bırakmıştır. Fiyatta liderlik ise belli bir kalite standartında müşteriye ucuza hizmet sunma yada ürün satmaktır sanırım bu konuda beyaz eşyada en iyi örnek Arçelik olacaktır.....

Yeşil Bayramiç'imizde yetişen ürünlerin listesi çıktığında ilk sıralarda peynir, elma, helva başı çekmektedir. Bu ürünlerin anlatılan stratejiler ile bağdaştırılıp pratiksel bağlamda uygulanmaya geçilmesi, Porter in konu ile yazıları okunup bilir kişilerden yardim alınması sanırım en iyi yöntemdir.


Serkan Demir
Demirs19@googlemail.com
Google'da paylas

who over

    Blogger Comment
    Facebook Comment

3 yorum:

Kenan dedi ki...

Başarılı bir yazı . Tebrik ederim .

Adsız dedi ki...

yazıdan birşey anlamadım.
benim bildiğim bayramiç te üretilen herşeyin sahibi kazdağıdır. ve oradan beslenen barajdır.önce dağı ve suyu koruyalım.sürdürülebilir bir üretim planlayalım.

Adsız dedi ki...

Serkan Demir bey yazdımış olduğunuz yazıyı okurken şu aklıma geldi Katmanduda bir akşam üzeri vakti güneşin batışını seyrederken ünlü bir içeçek markaasının reklamını gördüm şöyle bir düşündüm neden benim Bayramiç'in bir peyniri burada yok helvası yok domatesi yok Elması yok yani kitaplada yazılı olan vermiş olduğunuz sabit pazarlama teknikleri ile günümüz özellikle yeni tekniklerin birleştirilerek ve yerel sivil toplum örgütlerinin basiretli ve girişken olmaları ile aynı zamanda devletci yaklaşımların bırakılarak genç bayramiç li hemşerilerimin özgün ve fedakar çalışmaları ile başarının geleceğine inanıyorum sizinde dediğiniz gibi ortak akıl ile başarı yakalanacaktır. son olarak bu işler yapılırken önce ben değil önce bayramiç diyen biz diyen başarıyı yakalayacaktır.